vineri, 12 mai 2017

Din cuvintele lor ne dor păcatele noastre

Cineva ne-a spus ceva și pe noi ne doare tare.
Marele Meteor, Grecia 2016

Dacă ne doare nu e un prilej nemaipomenit de bun petru a arăta cu degetul. Nu trebuie ucis niciodată mesagerul. El nu face altceva decât se ne indice motivul durerii.

N-ar trebui să doară. De ce doare?

Ne doare fiindcă ne identificăm și ne regăsim întrucâtva în vorbele aruncate spre noi.

Ne chinuie fiindcă e ceva de lucru la noi. De fiecare dată când lucrăm la noi ne mai curățăm, ne mai purificăm, evoluăm, mai creștem.

Nu ne identificăm niciodată cu apelative ale căror aparținători nu ne considerăm a fi întrucâtva, ori suntem.

Toate remarcile care sâcâie zgândăresc frustrările ascunse prin noi sau sunt din cele care tind să le submineaze autoritatea egourilor noastre uriașe...

Ne pare că am urcat sus, că scara a fost grea și treptele abrupte. Pe alocuri ne-am împiedicat și-am căzut, alteori nu ne-am putut ridica singuri.

Nimeni nu ne-a aruncat jos de pe scară și nimeni nu ne poate trage de cap ori împinge de la spate ca să urcăm treptele mai repede. Am fost lăsați să urcăm, după puterea și în ritmul nostru.

Iar dacă am reușit să urcăm o treaptă-două mai sus, apoi nouă, nu suntem mai buni decât ceilalți...

Suntem doar un pic mai sus. Sau ne pare că suntem...

Ar trebui așadar să înțelegem strădaniile urcușului și pe cei care urcă sau care nu urcă încă scara, la fel cum am făcut-o sau n-am făcut-o odată și noi...

Fiecare dintre noi avem crucea noastră de dus, Cruce pe care trebuie s-o îndreptăm și s-o ducem către Adevăr.

În această strădanie nu ne poate ajuta nimeni să învățăm să sarim din două în două trepte.

Ar fi păcat să ne priveze de puterea căpătată la fiecare treaptă urcată și de cunoașterea și experiența aflată pe fiecăre scară peste care ar trebui să sărim...

Tot ce putem face e să aprindem mereu în calea celui care urcă, fie că e mai jos sau mai sus față de noi, iubire și lumină...

Multă lumină...

Ca să nu se împiedice acolo unde ne-am împiedicat noi.

Ca să vadă mai limpede și mai bine toate treptele și încotro urcă...


Oana Denis Rotariu
12.05.2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu