luni, 17 aprilie 2017

Anul acesta la Înviere am iubit nebunește ... un alt bărbat

Liniște, tihnă...

O pace nevăzută coborâtă pe Pământ din Ceruri.

Cerul, acoperit parțial cu nori, are o frumusețe aparte. Ușor insinuant cu nori albi și pe alocuri steluțe.

Nu sunt nici prea aproape, nici prea departe și se dezvăluie pe rând.

Intrăm în biserică. Sărutăm icoanele și moaștele.

Tocmai când ajungem în față, din altar, auzim cântarea: ”Veniți de primiți Lumină!”

Mi se zbârlește pielea pe mine.

Rareș îmi șoptește fericit: ”N-am mai văzut niciodată asta până acum”.

Îi șoptesc: ”Bucură-te!”  Zâmbind gândesc: ”Mereu e ca prima dată...”

Luăm lumină și ne îndreptăm tihnit spre ieșire dând, din lumânare în lumânare, iubire și Lumină.

Oamenii sunt liniștiți și-și zîmbesc unii altora. E atâta frumusețe în acest tablou că sufletul mi se umple de un preamult de bucurie ce dă pe dinafară. Plâng...

Ce frumoși suntem când e liniște în inimi și ne iubim!!!

”Hristos a Înviat din morți cu moartea pre moarte călcând...”

Triumfă Viața și-odată cu ea lumea devine albă și curată... El a luat cu Sine păcatele lumii...

Plecăm în procesiune. Tămâia miroase dumnezeiește și îmbracă sufletele aburite de bucuria învierii.

Cântăm cu toții... Pe parcurs, din când în când, lacrimile-mi gâtuie glasul... ”Cu moartea pe moarte călcând...”

”Iisuse...!!!”

Stăm la slujbă. E frumos, e liniște, e pace, e înțelegere...

E dintr-o dată dimineață. Nici nu știu cînd au apărut zorile.

Luăm sfânta împărtășanie. Ajung cu Doru lângă un bunicuț care se căznește să scoată vocea din el pentru a înălța către cer cântarea. Doru îmi aruncă un zîmbet și-o ocheadă. Îi zîmbesc și eu.

Vocea bunicuțului e chinuită și-i iese tremurat și lălăit, parcă direct din grumaz.

Îi zâmbesc. Îmi zâmbește. Ia coșul și vine lângă mine.

Dezvelim merindele pregătite. În coșul bunicuțului doar o păscuță, un cozonac, biscuiți de casă, ouă și o lumânare. E destul.

Mă simt îndrăgostită până peste urechi de acest suflet ce șade gâtuit într-un trup din care ies cu greu sunetele.

Părintele împarte Paște și sfințește coșurile cu bunătăți...

”Hristos a înviat!”

De lângă mine, o voce-mi șoptește lălăit: ”Să aveți un Paște fericit, doamnă!”

Mulțumesc Doamne pentru toate!

Oana Denis Rotariu
17.04.2017





Un comentariu:

  1. Sublim! Multumesc pentru emotie ,Oana! Am simtit si am trait la fel,si eu,in noaptea Sfanta! Hristos a Inviat!

    RăspundețiȘtergere