duminică, 3 iulie 2016

Un îngeraș... pe nas



Duminică, zi liturgică...

Mergem la biserică. Bisericuța la care mergem noi e mică.
Mică spre foarte mică. Ca o corabie de mici dimensiuni alipită spitalului de contagioși.
N-am intrat, am răma afară. La fel ca și mulți alți oameni ascultam slujba de afară, de pe aleea ce unește biserica și secția de oncologie a spitalului judetean.   

Cam la jumătate de metru de mine apar trei copii. Două fetițe și-un băiețel. Băiatul era ceva mai mărișor.
Sunt îmbrăcați curat și frumos, ca de duminică. Au toți până în șase anișori. Știu pentru că i-am auzit vorbind unii cu alții.
Vorbesc în șoaptă. În timp ce vorbesc se mișcă încet-încet înspre mine.
Din când în când mă privesc drept în ochi.
Am grijă să le zâmbesc de fiecare dată, pentru a se simți în siguranță.

Tot vorbind ajung toți aproape lipiți de mine, de ziceai că-s ai mei. Le dau pace.

       Eu am patru ani, tu câți ai?
Se răspunde arătându-se degețelele ce reprezentau șase anișori.
       Dar tu?
       Cinci.
       Ai observat că se taie copacii?
       Da.
       Și-ai observat că pe crengile lor sunt cuiburi de păsărele?
       Da.
       Oare ciorile rămân în cuiburi?
Băiețelul cu o mină extrem de serioasă:
       De obicei da, acolo stau.
       Oare de ce se taie copacii?
       Pentru că noaptea ciorile ”cârâiesc” și oamenii nu se pot odihni.
       Da. Dar eu n-am auzit ciori cârâind noaptea.
       Nici eu.
       Știi, într-o seară, în timp ce dormeam am simțit un fâlfâit pe nas. Ghici ce era?
       Un țânțar?
Fetița care a pus întrebarea dă din cap că nu.
       O muscă?
Se răspunde negativ tot prin mișcările stânga-dreapta ale capului.
       O buburuză? (vine următorul răspuns la pachet cu o sclipire fericită în priviri)
Urmează același nu fără cuvinte.
       Un flurure?
       Nu.
       O buburuză? (insistă fetița mai mică).
       Nu... (suspans)... Un îngeraș.
Două perechi de priviri curate, fericite, uimite:
       Și l-ai văzuuut???
       Nuuuu. Cum să-l văd că dormeam? Nu l-am vazut, doar l-am simțit.
       Și cum arăta?
       Nu știu. A dormit un timp la mine pe vârful nasului și apoi a plecat în icoana lui.
       De ce?
       Nu știu.
       Am înțeles că și Iisus și îngerii sunt făpturi îngerești.
       Daaa? (șoptit)
       Da. Se spune așa într-un film ”Pilde” nu l-ai văzut?
       Nu.
       Eu da. Să-ți spun drept... mie mi-a fost un pic frică (tot șoptit).
       Haide să ne jucăm!
       Hai!
Și-au plecat în liniște, la joacă.

Lîngă mine a rămas un spațiu umplut doar de fâlfâit de aripi și zâmbete îngerești.

Liturghia continuă.
 
Foto: George Ziakas
Mulțumesc Doamne pentru toate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu