vineri, 6 iunie 2014

Rațiunea de a trăi pentru altul

Ceea ce am sa scriu astazi, poate ca vi se va parea extrem de egoist.
Este vorba despre ratiunea de a trai pentru altul.

Cum sa-ti faci o ratiune din a trai pentru altul?

Si cat de frumos trebuie sa faci, ca sa se indure un altul sa traiasca si pentru tine, ca altfel...rolul vietii tale ar ramane vacant, nu-i asa?

Ei bine...acu' vreo cativa anisori cand a dat un necaz mare peste mine, toata lumea in jur imi spunea: trebuie sa traiesti pentru copil, pentru sot, pentru mama, tata... 

In primul rand ca nu trebuia sa fac nimic...totul e optional pe Pamantul asta...

Si-apoi m-am gandit: oare chiar asa sa fie? 

Daca eu imi inchei socotelile pe lumea asta si plec, cei din jurul meu nu pot pleca odata cu mine... Ei isi vor continua calatoriile lor, in felul in care vor dori si vor alege. Si-atunci eu ar trebui sa-mi caut de propriul suflet, de propria existenta, de propria calatorie...sa vreau sa traiesc pentru mine, oricat de egoist ar suna.

DA, vreau sa mai traiesc si in lumea asta ceva vreme...pentru mine!

Din orice perspectiva ai privi, aceasta ratiune de a trai pentru altul mi se pare complet inadecvata.

Cine si-ar dori sa-ti proiectezi visele, dezamagirile, si deziluziile asupra lui si sa-l impovarezi cu ele?

Cine crezi ca ar fi fericit numai prin a-ti satisface ”capriciile” si ”mofturile” tale, inainte de a si le satisface pe ale lui?

Da, stiu. Exista si cazuri cand altii depind de tine. Cand altfel, fara ajutorul tau ei nu ar putea supravietui. Ei bine...da. Ei necestita ajutor si trebuie sa avem si sa le aratam compasiune. Acum cativa ani, in unul din concedii, am vazut o mama rusoaica care avea un copil cu handicap, pe care-l purta peste tot intr-un scaun cu rotile, il hranea si-l alinta mereu. Ce m-a frapat a fost felul in care arata si se comporta. Era foarte pedant imbracata, aranjata, machiata, rujata si radea din tot sufletul impreuna cu ceva cunostinte de-ale ei. Imi amintesc (acum cu rusine) ca am ramas stupefiata cand am vazut-o cat e de detasata de situatie si am considerat-o insensibila. Acum imi dau seama ca era perfect justificata si ca... era de datoria ei sa faca in asa fel incat sa traiasca si pentru ea.


Si-apoi, daca Dumnezeu ar fi vrut sa traim doar pentru altii, cred ca avea posibilitatea sa ne creeze din capul locului...simbioti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu