sâmbătă, 13 decembrie 2014

Nimic bun... pentru tine...

Uneori, ceea ce vrea să ne facă viața să pricepem nu face niciun sens pentru noi.

Zic uneori, de fapt e de cele mai multe ori.

Ochii noștri văd doar ce poate mintea să înțeleagă, iar mintea pricepe doar ceea ce-i dictează aroganța egoului ridicată la literă de lege, sau de adevăr suprem și de netăgăduit.

De câte ori am auzit expresia: așa sunt eu și nu am ce face!”

Ei bine în aceste condiții într-adevăr acele persoane nu vor mai avea ce face, fiindcă singure își limitează toate oportunitățile.

Și culmea e că totuși se străduiesc în continuare și din toate puterile să facă.

Și chiar fac.

Fac în așa fel ca în mersul lor în contra vieții să amplifice toate evenimentele și toate situațiile întâlnite și să le dea o conotație negativă pentru a li se alimenta iluzia unei false importanțe de sine.

Aduc în toate acele ipostazele ale vieții o cantitate enormă de negativism, de ranchiună, de urât și angrenează cantități uriașe de energie negativă doar pentru ca să-i dea egoului importanța cuvenită.

Iar apoi obosesc, disperă, li se pare că le e greu și că duc o viață imposibil de suportat.

Și chiar duc o viață imposibil de suportat – viața pe care au ales ei înșiși să o ducă.

Poate că dacă am putea să facem un experiment în care doi gemeni aproape identici ar fi puși să treacă prin aceleași situații de viață, unul cu atitudinea ”așa sunt eu și nu am ce face”, iar celălalt cu atitudine pozitivă și deschisă, capabil să găsească și partea bună sau lecția din fiecare eveniment prin care trece...cei în cauză ar putea să vadă diferența...

Dar șansele sunt minime. Chiar dacă ar vedea și ar înțelege... tot nu le va ține mult...

De ce? Fiindcă e mult mai importantă vanitatea, orgoliul și ideea că faci ceva când de fapt nu faci nimic...

Nimic bun... pentru tine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu