joi, 24 iulie 2014

Ne dorim relații autentice și ne plângem de lipsa lor


Trăim captivi în propriile pușcării în care singuri ne baricadăm sufletele, spiritul, ființa.

Foto: Card-Photo.com
Ridicăm ziduri, ne punem scuturi, tragem oboane, draperii, de după care stăm la pândă și-i spionăm pe toți acei care au curajul să se încumete să vină înspre noi.

Și nu ne putem abține ca în fiecare dintre ei sa vedem un potențial motiv de suferință, de deziluzie...

Ori dacă nu, construim în jurul lor tot felul de așteptări, care mai de care mai îndrăznețe.

Dacă dintr-un motiv anume ne hotărâm să ieșim din cușcă, mai întâi ne ascundem fețele în spatele unor măști care să ne arate exact așa cum ne închipuim noi că ar vrea ceilalți să ne vadă.

Faptul că n-avem nici cea mai vagă idee ce e în capul și inima celorlalți n-are nicio relevanță.

Important e doar să fim altfel decât suntem cu adevărat, să ne ascundem bine frumusețea sufletelor, să părem duri, insensibili și de netrecut.

Și toate astea doar pentru a nu lăsa impresia de vulnerabilitate...

În felul ăsta atragem în viețile noastre fel de fel de ființe nepotrivite, încântate de falsa identitate cu care defilăm în fața lor.

Dar nu e nici pe departe ceea ce ne-am dori, ceea ce ne-ar ferici cu adevărat ființa.

Și-atunci conchidem că n-avem parte de noroc în a ne găsi jumătatea și dăm vina pe soartă, destin, șansă, fatalitate pentru toate dezastruoasele relații din viața noastră.

Ce-ar fi dacă am dărâma toate zidurile de protecție, dacă am dezbrăca toate măștile, dacă ne-am debarasa de toate tiparele moștenite și de toate ideile preconcepute cu care ne-am împănat mintea?

Ce-ar fi dacă am lăsa să fim văzuți exact așa de frumoși cum suntem?

Ce-ar fi dacă am trăi fără niciun fel de așteptări și ne-am exprima înr-un mod foarte clar adevăratele intenții, oricât de cutezătoare ar părea ele în ochii celorlalți?

Ce-ar fi dacă ne-am da voie să fim autentici?

Oare chiar am suferi mai rău?





Fii veritabil!  

Altminteri vei avea în fața celorlalți credibilitatea pe care o are un canar ce le povestește colegilor de colivie despre libertate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu