miercuri, 28 mai 2014

De ce ne părăsesc bărbații

Eu sunt mare ascultator de radio. Îmi ține tovărășie când trebăluiesc prin casă și-mi place compania lui. 

Astazi în timp ce pregăteam prânzul, aud că bărbații maturi își părăsesc partenerele pentru a-și lua companioane din rândul celor mai tinere, bun prilej ca să mă întreb: oare de ce?

Noi doamnele vom arăta cu degetul înspre ei, vom pasa problema cu totul în ograda lor si vom spune că și-a luat una pentru că era mai tânără.
Aparent, motivul pare că stă în picioare și așa este.

Nu contest că doamnele tinere arată mult mai bine, dar nu cred să fie ăsta adevăratul motiv pentru care domnii pleacă, fug, dau bir cu fugiții și se aciuează în brațele unei doamne mai tinere.

Da, ei caută partenere mai tinere, pentru că acele doamne încă n-au apucat să se acrească, să-și creeze un egou exacerbat așa încât să se considere burici ai Pământului, care să aibă dreptate în orice subiect abordat, orice situație dată, să aibă o opinie personală de necontestat despre orice.

Ele nu mai fac altceva decât să-și alimenteze în fiecare zi egourile. 

Copiii lor trebuie să meargă la cele mai bune școli, nu pentru a-și asigura un viitor mai bun (asta e o chestiune de noroc, de șansă și nu ține neapărat numai de pregătire). Ei trebuie să meargă la acele scoli pentru ca mămicile lor să aibă cu ce se lăuda și să se poată bate cu pumnii in piept.  Nu contează de fapt că ei, sărăcuții, iși doresc cu totul altceva și-s mereu nefericiti.

Acasă, asemenea doamne au grijă ca fiecare lucru să fie perfect în ordine și e mare tragedie dacă nu stau toate în felul în care dictează domniile lor. 
Casele lor au devenit muzee, în care dacă intri te așezi stingher într-un colțișor, să nu deranjezi, să nu faci dezordine sau mizerie, pentru că se supără doamna casei.
Și de-atâta strădanie și atâta perfecțiune nici nu e de mirare că la un moment dat domnilor să li se aplece de atâta bine. 

Bărbații, de fapt, atunci când ajung acasă, caută doar un suflet cald, pe cineva care să-i înțeleagă, care să le așeze ceva călduț în farfurie, în suflet și în pat și nu fițe și perfecțiuni închipuite.

Puteți să mă contraziceti, puteți să mă acuzați de misoginism.
Cu toate astea eu voi rămâne o feminista convinsă, care pledez în felul meu pentru feminitate, dar pentru feminitatea autentică și nu cea dobândită pe la saloanele de înfrumusețare pe unde suntem nevoite să mai trecem din când în când.



Și-una peste alta, nu voi regreta niciodată tinerețea trecută în favoarea experienței acumulate. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu